Vi vil plante et træ som skal vokse sig stort.
Helt op hvor himlen bli’r blå.
For vi vil gerne bevare den grønne jord,
så den er god at leve på.

Sådan er omkvædet i sangen Plant et træ, i musiklærerforeningens sangbog. Den sang er selvfølgelig relevant, fordi jeg har givet mig selv det løfte, som erhvervsdrivende, at plante et træ pr. kunde jeg har haft.

På billedet kan du se det område jeg planter træer på. Indtil videre står der 2 træer. Et æbletræ og et pæretræ. Jeg har valgt frugttræer, fordi de blomstrer om foråret, når bierne og andre insekter leder efter mad, de er smukke, man kan slappe af i en hængekøje under dem og fordi de om efteråret giver en smagsoplevelse uden sprøjtemidler eller andre konserveringsmidler på.

Kan man godt være “blød” og drive en virksomhed?

Begreber som loyalitet, partnerskab, venskab, sammenhold, ærlighed, hjælp, omsorg og rimelighed betragtes som bløde værdier. Men det er omvendt kerneværdier i en sund virksomhed med godt kollegialt sammenhold.

Sammen kan vi mere og vi lades op af hinanden. Hvem siger at erhvervslivet skal have et koldt og kynisk image? At selvstændige skal være barske elitesoldater? Når man bliver kold, ser man andre som kolde. Tænk hvordan man så andre hvis man blev lun?

Nå, men dette indlæg handler jo om min politik om at plante et træ for hver kunde jeg har haft, til glæde for os alle. Træer og planter, forbedrer vores luft og udgør et livsgrundlag for mikroorganismer, smådyr og større dyr. Deraf bunder også mit farvevalg til min virksomheds visuelle identitet. Grøn som når bøgen springer ud, og blå som havet.

Har I lyst til at plante et træ for hver kunde I har?

Thomas Eriksen

Om Thomas Eriksen

Webdesigner & underviser